Csokis-mogyoróvajas torta
2018. december 17. írta: Gréta Madarász

Csokis-mogyoróvajas torta

Hangulat: Feldúlt

Csalódás akkor ér minket, amikor az irreális vágyaink, a reális lehetőségeinkkel találkoznak. Amikor a makacs remények befészkelik magukat a fejünkbe, oda, ahol addig az ésszerűség uralkodott. Magával hozván a bizonytalanságot és a naivitást. De miért is ne reménykednénk ? Ha feladnánk semmi sem maradna, csak a sötét és a gonosz. Miért nem voltam okosabb? Vagy csak kevésbé irreális? 

Ilyen és ehhez hasonló gondolatok cikáztak a fejemben, mikor először készítettem el ezt a receptet. Olyan érzéseket kellett kiadnom magamból, amiket én sem tudtam pontosan megfogni vagy megfogalmazni . Egy olyan párosításra és receptre volt szükségem, ami biztosan nem okoz csalódást. Ilyen a mogyoróvaj és a csoki. Összepárosították már őket ezerszer, mégsem találkoztam még olyan recepttel, ami valahogy ennyire teljes. Az eredetileg angol receptre a sweetestmenu.com oldalon akadtam rá, majd vettem a bátorságot és lefordítottam. 

Kell hozzá:

Tészta:

170 gramm vaj

90 gramm porcukor

1 teáskanál vaníliaaroma

210 gramm liszt

Mogyoróvajas töltelék:

375 gramm síma mogyoróvaj

115 gramm vaj

220 gramm porcukor

Csokoládé ganache:

100 gramm étcsokoládé

120 ml habtejszín 

Márványosításhoz:

2 evőkanál mogyoróvaj

Lássunk hozzá:

1. A tésztához: a vajat habverővel 2 perc alatt habosra keverjük. Mehet hozzá a cukor és a vanília. Elkeverjük. Csatlakozhat a liszt is. Ha őt is rendesen beavattuk a buliba, a tésztánkat a kis kezünkkel egy 22cm-es forma aljába nyomkodjuk. 160 fokon 15-16 percig sütjük. A színe világos marad, és ez jó is így nekünk.

2.A töltelékhez: A vajat, a mogyoróvajat és a cukrot simára keverjük akár gépi, akár kézi habverővel. Mehet rá a megsült, kihűlt tésztánkra. Bonyolult volt, mi ? :D

3. A csoki ganache-hoz: A tejszínt felmelegítjük, majd hozzátörjük a csokit és összeolvasztjuk az egészet. Picit meghűtjük. Majd a torta tetejére öntjük. Pici mogyoróvaj halmokat helyezünk a ganache tetejére majd egy fogpálcika segítségével egyszerűen "elhúzzuk", márványosítjuk a mogyoróvajat a csokiban. 

4. Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sutislanysutikei.blog.hu/api/trackback/id/tr7414496486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása